't Is altijd lente in de ogen van de doktersasiste - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evi Broek - WaarBenJij.nu 't Is altijd lente in de ogen van de doktersasiste - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evi Broek - WaarBenJij.nu

't Is altijd lente in de ogen van de doktersasiste

Blijf op de hoogte en volg Evi

05 September 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Of jullie het nu geloven of niet, maar ik heb ze geknuffeld. De nieuwe huisdiertjes van de universiteit. Witte ratjes. En helaas pindakaas er mogen geen foto's gemaakt worden vanwege het feit dat mensen anti dierproeven zijn, dus jullie moeten mij en mijn rattenvriendjes maar geloven.
Vrijdag was dan zover. Het eerste experiment met de ratjes.
Het was net als een operatie, de ratjes werden verdoofd, daarna open gesneden, een kateter werd ingebracht, dicht genaaid en het kon van start.
om de 15 min kregen de ratten de drugs toegediend, werd glucosegehalte in het bloed gemeten en bloedsamples genomen. Omdat de ratjes niet zelfstandig water aaan konden werd om de 30 minuten water toedgediend.
Aan het eind van het experiment worden ratten altijd gedood. De ratten worden dan gestikt. 1 ratje had het eind van het experiment niet gered, waarom dat weten we niet maar we hadden aan het bloed gehalte alwel gezien dat er iets niet goed was. Als zoiets gebeurt is het mogelijk dat de rat mond op mond krijgt :P

Ook had ik het gevoel dat ik thuis was. Het ochtendzonnetje in mijn gezicht, de geur van gemaaid gras, het zou zo de perfecte ochtend kunnen zijn.
En die dag was het een leuke drukke dag. We hadden wat tegenslagen in het onderzoek de hele week en vandaag hadden we eindelijk resultaat.
In de supermarkt heb ik eindelijk RANJAA gevonden dus mijn dag kon niet meer stuk.
Een goed begin met een perfect eind :)

Deze week hebben we met de Nederlandse crew ook de verjaardag van Bram gevierd, helaas liggen de abrahams in Nl en de helft maken was geen optie dus moest ie het doen met een hand, 3 kussen en een etentje met zijn 4 tjes.

Dinsdag hebben we bezoek gehad van Deense iranen, als je begrijpt wat ik bedoel. Vrienden van Rikke hebben bij ons gegeten.
Heel aardige en vriendelijke mensen en ik heb misschien een baantje.

Ook voor de voetbal liefhebbers onder ons, ik mag een keer mee gaan trainen en nieuwe schoenen zijn in de pocket!

Enn zoals jullie zien heb ik de look van de website een beetje meer aangepast naar waar ik ben. Service van de website!

Fijn weekend allemaal!!


Liefs Evi




  • 05 September 2015 - 22:28

    Petra:

    Spannend zo'n onderzoek.. lijkt op het echte werk
    Zo te lezen voel je je al aardig thuis. Fijn

  • 08 September 2015 - 21:38

    Peter:

    Toppie meis, je begint je plekkie gelukkig te vinden.

    Groetjes..

  • 11 September 2015 - 21:07

    Henrie En Mieke:

    Hoi Evi

    Fijn te horen dat nu het echte werk gaat beginnen!! Daar doe je het voor. Ik zou alleen vooraf niet kunnen knuffelen met beestjes waar is nadien afscheid van zou moeten nemen..

    Leuk voor je dat je ook daar kunt gaan voetballen. toch je lievelingssport. Heb je de laatste kwalificatie wedstrijd van Nederland gezien? Roemloos ten onder.... jammer.

    Ik vind je verslagen altijd leuk om te lezen. Kijk alweer uit naar de volgende

    groetjes Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evi

Mijn verhalen, mijn Deense avontuur!

Actief sinds 15 Aug. 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 7087

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: