Eins, zwei, drei saufen!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evi Broek - WaarBenJij.nu Eins, zwei, drei saufen!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evi Broek - WaarBenJij.nu

Eins, zwei, drei saufen!!

Blijf op de hoogte en volg Evi

26 Oktober 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Weer een weekje verder en iedereen heeft me gewoon herkend met mijn nieuwe kapsel. Dus dat lukt jullie ook wel eind november :)

Weer politiebezoek gehad deze week. Meneer Aaron was weer op bezoek. Ze willen hem niet arresteren omdat ze dat teveel geld gaat kosten maar Aaron wil wel dat hij gearreseerd wordt. Mafketel. Gelukkig viel het theekransje mee deze keer, zijn bezoekuurtje was kort.

Deze week een paar leuke kaartjes en foto's gehad. Mijn muur aan het pimpen geweest. En verschillende foto's en kaarten opgehangen.
Helaas ook gemerkt dat ik al verschillende kaartjes mis ben gelopen omdat ze niet zijn aangekomen.
Het is hier heel erg, geen naam op de brievenbus dan hoort dat kaartje daar niet. Nu heb ik een sticker met mijn naam maar in het begin stond er alleen maar Rikke en Oliver Kjeldsmark Nielsen en daar komt mijn naam niet helemaal mee overeen dus gooien ze het kaartje gewoon weg.
Dus vanaf nu zou het geen probleem meer moeten zijn :)

Ik heb sinds een paar weken ook een Deense pas, en nu krijg ik bijna iedere week een brief in de bus van de gemeente hier. Ik heb recht op een dokter en iemand die mij kan helpen met mijn studie en zo krijg ik elke keer een aparte brief. Wat best cool is, want ik krijg meer post dan Rikke maar zoveel verschillende brieven en allemaal in het Deens terwijl ze weten dat ik helemaal niet uit Denemarken kom is best vervelend..


Ook hier hangt de koorts in de lucht. Afgelopen week verschillende mensen met koorts op bed gelegen.
En dat was aan de ene kant wel fijn voor mij want sinds vorige week maandag ben ik echt helemaal alleen bezig. Maria is thuis aan het leren en is maar 1 dag geweest dus nu was het echt alleen ik en mijn krachten. En dan is het ineens toch wel heel anders hoor.
Alles komt nu op mij aan en alle handelingen moet ik nu doen zonder hulp. En nu snap ik waarom Maria af en toe zo gestressed was. Af en toe moet er werk in 10 minuten gebeuren en dan kun je niet in slakkentempo aan de gang. Maar het is allemaal goed gekomen en de komende 3 weken gaat dat ook helemaal goed komen en dan wordt ik steeds sneller.

Op de universiteit is het zomaar rustig deze week. En dan bedoel ik niet met werk, maar met de mensen. Er is een conferentie van een week in de USA en daar is bijna iedereen naartoe. Ook Maria, ze heeft daarna nog een examen in Canada en de andere gaan voor 5 dagen Curacau onveiligmaken. Dus 2 weken rust op de werkvloer.

Het weekend weer helemaal goed gevierd en de punten zijn binnen met het voetbal.
Vrijdag een oktoberfest gehad. Er waren 2 vrienden van Bram hier in CPH. Dus een gezellig clubje.
Zaterdagochtend even geknuffeld met Hein en daarna een echte Deense avond uit gehad. De eerste mojito ging er rond 18.00 in, pizzaatje erbij en wat drankspelletjes, door naar oktoberfest nummer 2 en toen zelfs nog naar de stad. Met een uurtje extra biertjes drinken had ik een top avond gehad en was ik heel blij toen ik in bed lag.
En de eerste 3 punten zijn binnen :):) Hiep hiep hoeraa en dat werd natuurlijk gevierd zaterdag, maar nu het mooie. Onze wedstrijd zou zondags pas gespeeld worden.
Lucky us, de tegenstander had te weinig speelsters dus de wedstrijd kon niet doorgaan en dat betekent winst!

Zondag lekker uitgewaaid aan het strand. Bij Suzanne op bezoek geweest. Vanuit haar kun je de Turning Tower in Malmö zien en ook de brug die Zweden en Denmark met elkaar verbind. Even fotosessie gehad en wat leuke kiekjes gemaakt, de meeste hebben er al 1 gezien op Facebook:)

En wat is het hier al snel donker brr, kwart over 5 al dat is in Nederland toch niet? Ook de herfst begint hier, de weg ligt vol met bladeren, zonnig maar wel frisjes. Gelukkig nog niet veel regen gehad :)
Fingers crossed en hopen dat het voorlopig nog niet regent hier.

Ik wens jullie allemaal een fijne vakantie!
Ik werk nog even door, tot snel.

Liefs Evi xxx









  • 27 Oktober 2015 - 12:23

    Marian:

    Heey Evi,

    Die Aaron is wel een volhouder hopelijk valt ie jullie niet meer lastig en kan je je werk gewoon uitvoeren.

    Het gaat helemaal goed komen in je uppie met je proeven daar "aldoende leert men" en die snelheid komt vanzelf als je het eenmaal onder de knie hebt.

    Het weer hier is overdag lekker zonnig en in de nacht kouder.

    Mooie foto`s zeg en een gezellig weekend gehad en weer een fijn weekend voor de boeg geniet ervan en zo te horen gaat dat zeker lukken.

    Veel plezier liefs mams.


  • 02 November 2015 - 20:22

    Ad:

    Hey Evi,

    Zet is ff een foto van je gekortwiekte koppie online.....ist net zo'n kapsel als dat van jullie pap?

    Fijne tijd nog
    Ad

  • 03 November 2015 - 13:56

    Evi Van Den Broek:

    Ad je weet toch dat die lange lokken van ons pap veel sexier zijn dan die stekels van mij?

  • 05 November 2015 - 08:26

    Petra:

    Wat zul jij de komende weken veel leren dan zeg, woww helemaal in je uppie.
    Maar dat gaat jou zeker lukken. Zowel de verantwoordelijkheid, snelheid als het trubble shooten.
    Gij leert snel hè!

    En ja helaas een van de kaartjes is van ons, zal wel een klacht indienen..haha ;-) :-P

    Nou toppertje succes en geniet xx

    Liefs vanuit Oirschot

  • 07 November 2015 - 19:29

    Maria :

    Whahahaha Hoe grappig zie hier erg vaak mijn mooie voornaam voorbij komen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evi

Mijn verhalen, mijn Deense avontuur!

Actief sinds 15 Aug. 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 7081

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: