Me, Myself and I - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evi Broek - WaarBenJij.nu Me, Myself and I - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evi Broek - WaarBenJij.nu

Me, Myself and I

Blijf op de hoogte en volg Evi

06 Oktober 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Daar zit ik dan weer alleen zonder Nederlands pratende mensen om me heen. Gewoon weer Engels en een beetje Deens pratend aan de keukentafel.
De bezoekweekendjes zitten erop en nu moet ik weer op eigen kracht verder.

Maar als nog iemand langs willen komen, let me know!! :)



Vorige week was een rustig weekje. Enkele opdrachten kunnen maken en mijn verslag kunnen verbeteren.
Maar het weekend daar in tegen, dat was druk. Veel gewandeld, veel gezien en multicultureel bezig geweest met de grijze bollenclub.
Van Kopenhagen naar Malmö tot aan Pakistaans eten. En ja zelfs opa en oma hebben kunnen genieten van de trip. Met een dikke audi A3 TDI onder hun kont hebben ze Kopenhagen en Zweden verkend.

De natuurplekjes in de stad hebben ze allemaal gezien. Alle parken en tuinen hebben ze gehad. Lekker weer (meestal) en lekker eten.
Ik heb ze mijn werkplek laten zien, de voetbalclub en natuurlijk mijn stekkie.
En zoals iedereen zegt die in mijn huissie komt, wow wat ziet het er mooi uit. Lekker veel licht, door die grote ramen. En het plafond is hoog, ideaal. En elke keer als ik dat tegen Rikke zeg begint ze te lachen.

Zaterdag in Malmö was het te mistig om Denmark goed te zien liggen, maar als je goed keek zag je het. Ik had alleen mijn bril niet op (zoals altijd) dus ik zag er niet veel van :P
Toen wilde we gaan uiteten bij een restaurant in de rustige wijk waar pap en mam woonden. Het was gewoon helemaal vol..
Toen was de keus Pakistaans. Het was lekker, beetje pittig af en toe maar zeker het proberen waard.
Zondags hebben we de eetschade ingehaald en bij een spareribs restaurant Bones gegeten, verse frieten, goei vlees en echt mayo.
Iets wat ik gemist had.

Ook de zak met pepernoten is opgetrokken vorige week.
Hier op de uni zit een meisje Anna, die woont samen met haar vriend een Nederlandse jongen en ze weet ook van de hele zwarte pieten discussie. Eindelijke een Deen gevonden die Sinterklaas kent.

Ook al heb ik al pepernotenpost ontvangen, ik heb ze vandaag ook hier in de winkel gespot. En kleine sinterklaasjes. Marsepein kennen ze hier wel.

De planning voor de komende weken is weer in de maak. Maria zit over 2 weken voor 3 weken in Canada dus dan sta ik er alleen voor. En die weken bestaan helaas niet uit alleen feesten maar ook hard werken en mijn eigen experiment starten.

Ik denk dat jullie maandag de zon meegenomen hebben en de fohn hebben aangezet. Het is wel droog maar het zonnetje is foetsie, in ruil daarvoor wind, wind en nog eens wind. Oftewel de herst is ook hier begonnen.

En volgende week is week nummer 9 dat ik hier zit. Dat is 9 van de 18 en dat betekent op de helft!!
Vanaf dan kan het aftellen beginnen, kan ik vooruit kijken naar de leuke dingen die komen en mijn reis terug naar huis!

Hoe is het in Nederland?
Missen jullie mij al?

Tot snel allemaal!
Liefs xx Evi












  • 08 Oktober 2015 - 20:44

    Peter :

    Daarheen komen? Lijkt me leuk, maar of het helemaal reëel is....?
    En aftellen kon je natuurlijk altijd al maar zo over de helft begint het betekenis te krijgen.
    We zullen het in ieder geval weer fijn vinden als je weer in ons midden bent, maar misschien ga je deze fantastische ervaring ook wel wat missen. :)
    Leuke foto's trouwens, en die mensen kwamen me bekend voor. :):)

  • 08 Oktober 2015 - 21:18

    Mams:

    Heey Evi,

    We hebben mooie dagen gehad veel gezien, gekuierd, gekaart en t samen zijn!!
    Opa en oma hebben volop genoten en zijn weer uitgerust.
    Het zonnetje laat zich hier ook niet meer zien.
    Als je straks weer thuis bent kan je terug kijken op een mooie ervaring die je rijker bent geworden ook al valt t soms niet mee houd de moed erin en geniet ervan!
    Succes meid je doet het kei goed!
    Groeten van ons allen!

  • 08 Oktober 2015 - 22:30

    Je Ene Zussie :):

    Hee F.
    Vroeger was ik degene die schrijfster wilde worden, maar jij hebt ook zeker talent sister. Wat n leuk verhaal om te lezen.
    Uk en ik hebben de grijze oude bollen club weer opgevangen en ze hebben ervan genoten! (En wij ook ;)
    Toch mis ik je wel big sis, maar geniet er maar van, want voor je het weet zit het erop!

    Kusjes

  • 13 Oktober 2015 - 20:37

    Henrie En Mieke:

    Hallo Evi.

    de grijzen bollen club, wat een leuke benaming. En ook een gezellige club waarschijnlijk. Toch bijzonder als je groot ouders en ouders op bezoek komen.
    Is er veel groen in kopenhagen? heb er geen idee van. Ook niet hoe groot, hoeveel inwoners kopenhagen heeft.
    Ik geniet iedere keer van je leuke verhalen.
    Nu even op eigen benen en aan poten, als maria er ook niet is. Van de andere kant, wel leuk dat je je eigen experimenten mag gaan doen. Daarvoor ben je daar naar toe gegaan. Weet zeker dat je dit gaat lukken.
    De hondjes groeien als kool. Ik zal binnen kort weer een foto sturen.

    groetjes Henrie en Mieke

    ps pepernoot ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evi

Mijn verhalen, mijn Deense avontuur!

Actief sinds 15 Aug. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7111

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: