TaaduuuTaaduuuTaaaduuu - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evi Broek - WaarBenJij.nu TaaduuuTaaduuuTaaaduuu - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evi Broek - WaarBenJij.nu

TaaduuuTaaduuuTaaaduuu

Blijf op de hoogte en volg Evi

15 Oktober 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Ojee he,
Ik had heel mijn verhaal geschreven en nu is het weg, dus dan beginnen we maar weer opnieuw. 1 Voordeel, jullie weten toch niet wat je mist hihi

Mijn eerste week nu 9 weekjes geleden ongeveer, kwam ook Aaron. Hij was een master student en had wat informatie nodig om zijn verslag af te ronden zodat hij zijn master kon afronden.

Voor deze informatie liep hij mee met Maria en dus ook met mij. We vonden hem vooral rare vragen stellen en meneer vond dat alles anders moest. Hij zou eigenlijk een maandje blijven maar na de eerste week heeft niemand hem meer gezien.
Daarna wilde hij een PhD studie doen, hier op deze afdeling.
En toen begon het gesodemieter met meneer professor.

Hij was afgewezen als PhD student, maar daar is hij het tot op de dag van vandaag niet mee eens. Meneer bleef terug komen en vragen of hij alsjeblieft niet aangenomen kon worden als PhD student. Hij heeft andere studenten lastig gevallen en over de afdeling gezworven zeg maar.
Ook was hij bij het hoofd van het department meneer Flemming op bezoek geweest. Ook hij was onze professor beu en heeft hem op een hardere manier de deur gewezen. De volgende ochtend had meneer Flemming een mailtje van Aaron.

Beste meneer Flemming,
De manier waarop U mij gisteren de deur heeft gewezen vind ik onacceptabel en daarom vind ik dat U aan de medicijnen moet omdat een hoofd van een afdeling zo niet mag reageren tegen studenten.

Een mailtje sturen naar het hoofd van een afdeling en deze beste man mededelen dat hij gek is en medicijnen nodig heeft, geeft natuurlijk al rimpels op je hoofd en de gedachte wat voor idioot ben je dan.

Ook Anette, het hoofd van onze afdeling en mijn supervisor hier had bezoek van de gestoorde professor. En wel vorige week vrijdag. Ook Anette had hem al meerdere keren gezegd dat hij niet aangenomen wordt en weg moet gaan. Aaron bleef gewoon zitten. Anette had ondertussen gewoon haar werk en verschillende vergaderingen. Ook had ze de politie gebeld.
Toen de politie arriveerde was iedereen ineens in hetzelfde kantoor en omdat het hier toch vooral dames/vrouwen zijn werd er gelijk een roddelkrant voorgelezen. Gerrum Aaron toch,,

De politie had Aaron gevraagd het gebouw te verlaten waarop hij zijn studentenpas toonde en vertelde dat hij hier student is en hier behoort te zijn.
Ondertussen had Aaron zijn master afgerond en was dus officieel geen student meer. Ook behoorde hij niet op onze afdeling maar op een andere. Hier bewijst meneer de professor maar weer hoe gestoord hij is.
Aaron en Anette met de politie naar beneden en wat er toen gebeurt is blijft een raadsel.

Achteraf blijkt dus dat Aaron zelf medicijnen slikt voor zijn gedrag maar hoe dat precies zit weet niemand.
Al met al het hoofdstuk Aaron is verleden tijd en we kunnen weer gewoon door met het gewoon leven en zonder gestoorde nep professors.

Back to real:
Vrijdag avond was er een groot event in Kopenhagen. Heel de stad was in rep en roer en ook wij waren op pad. Het was kulturnatten en dat betekent Cultuuravond. In Nederland heb je ook zo iets vergelijkbaar, museumnacht, maar hier is het toch even wat groter.
Alles in Kopenhagen is open, dus ook plekken die normaal niet open zijn kun je nu bezichtigen. Overal mensen, live muziek en stampvolle bussen. Echt vanalles te doen. En zo hebben wij ons dus ook heel erg vermaakt tijdens deze avond, veel gelachen, Deense biertjes erbij en natuurlijk ook vanalles gezien en gebruikt gemaakt van gratis openbaar vervoer.

Zaterdagochtend was ik helaas al vroeg wakker, Rikke begint om 8 uur met stofzuigen. In Nederland is dat niet echt een Christelijke tijd, maar hier kan dat gewoon.
In de avond onze flopteam nog even aangemoedigd, ze hadden deze wedstrijd dan wel gewonnen maar dat van dinsdag was echt dumper. Ik heb zelf de wedstrijd dan wel niet gezien, maar de kopbal van Van Persie zat er heerlijk in volgens Dumpert, welke professional maakt er nu toch een eigen goal. Stommerik.
Maar daar hoeven we ons dus ook niet meer druk om te maken en kunnen we voorlopig even lachen om alle grapjes die nu op Facebook voorbij komen.

De avond goed afgesloten met drankjes en dansjes in een internationaal Hostel en in het café van de universiteit.
En ook zondag was het vroeg dag, en dat lag dit keer niet aan Rikke maar aan de persoon die de competitieindeling gemaakt heeft. We moesten om 9.15 al verzamelen.
Lang geen regen meer gehad en deze ochtend viel er een plaatselijke doelpunten regen. Binnen 20 minuten spelen waren er al 4 doelpunten gevallen, van beide kanten. De eindstand weet ik niet meer maar helaas hebben we het afgelegd. Door de vele doelpunten was het zo'n rare wedstrijd en ging het best wel snel.

Na het voetbal snel naar huis om vervolgens te gaan eten bij Camilla, ze is mijn Buddy. Dat wil zeggen dat ze mij bij de andere internationale studenten betrekt.
Ze had Deens voor mij gekookt en we hebben veel gelachen en een gezellige avond gehad. De overschot hebben we opgedeeld en die had ik maandagavond met zelfgemaakte Hollandse aardappel anders gegeten.
De aardappel anders viel ook in de smaak bij Rikke en Oliver, die hadden dinsdag de overschot mee opgegeten. Heerlijk weer eens iets Hollands.

En toen was er sinds lange tijd weer echte regen en jammer maar helaas dat was dus tijdens de training. Slidings maken zat er niet in, de voetbalclub heeft kunstgras en die pijn wil ik mijn knietjes besparen.

Ook gaat er iets spannends gebeuren, ik heb een afspraak bij de kapper.
En in het ergste geval verneuken ze mijn krullies maar daar zien jullie hopelijk niks meer van als ik eind November even snel hallo kom zeggen.


Terwijl ik dit aan het schrijven ben, ben ik aan het wachten op 30 uur.
Gisteren en vandaag stond de wekker weer op 5.00 in de morgen. Waarschijnlijk de laatste keer met de ratten en dus ook de laatste keer zo vroeg op.
Gisteren om 7.00 de dose in de ratten gespoten dus 30 uur later is vanmiddag om 13.00. En daarna, opruimen en naar huis en genieten van de vrije paar uurtjes en wat slaap.

Maandag is het de verjaardag van Rikke en Maria wordt dan 29.
Vrijdagavond een verjaarsdagfeestje van een collega, ze wordt 30. Dus nu heb ik ook een bokkefeest op een Deense manier
Ook de rest van het weekend is volgeboekt en kunnen we maandag weer beginnen aan een frisse week.

Mijn eigen onderzoekje ben ik deze week al gestart en daar gaan we vrolijk en met positieve energie aan verder de komende 4 weken.

Met stiekem een gaapje tussendoor wens ik jullie allemaal een fijn weekend.

Liefs xx, Evi


















  • 15 Oktober 2015 - 21:14

    Peter Schoenmakers:


  • 17 Oktober 2015 - 19:50

    Henrie En Mieke:

    Hoi Evi

    ben geschrokken van de titel. Ik dacht die ligt minstens in het ziekenhuis, maar dat valt gelukkig mee.
    Verder moet ik zeggen dat er veel te doen is voor jou in denemarken.
    Zie telkens feesten, feestjes borrels en events langs komen.

    is het goed gegaan bij de kapper. Inderdaad spannend. Je moet maar hopen dat hij/zij begrijpt wat je bedoelt

    blij te horen dat met met je project goed gaat. Hard werken, maar nu even rust.

    blij weer van je gehoord te hebben. Kijk uit naar het volgende verslag!!!!

    groetjes MIeke

  • 20 Oktober 2015 - 18:05

    Lieke:

    En eef, herkennen we je nog met je korte koppie 28 november?
    Heftig op de uni met die student, vreemde situatie..

    Verder geniet je volgens mij optimaal met dat Deense bier in de Deense kroegen ;)

    Tot snel sis xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evi

Mijn verhalen, mijn Deense avontuur!

Actief sinds 15 Aug. 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 7103

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: