Een nieuwe week, een nieuwe start - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evi Broek - WaarBenJij.nu Een nieuwe week, een nieuwe start - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evi Broek - WaarBenJij.nu

Een nieuwe week, een nieuwe start

Blijf op de hoogte en volg Evi

21 September 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Een niewe week met veel in de agenda, maar eerst de agenda van vorige week.

Dan moet ik toch ook weer even denken.
Ik ben veel op de universiteit geweest deze week. De dag begon voor mij om 7.30 en eindigde met geluk om 16.30. Dus dat was elke ochtend vroeg uit de veren. Een voordeel er is dan niemand op de weg en je kunt lekker door fietsen :)
De reden dat ik er zo vroeg uit moest was omdat we weer rat studies aan het doen waren. Deze keer was heel anders dan de vorige keer.
De ratten waren niet verdoofd. Paracetamol werd de ratten via een oral gavage gedoseerd. Dat wil zeggen via de mond rechtstreeks in het darmkanaal/maag. Vervolgens werden er bloedmonsters genomen en dit ging wel hetzelfde als de vorige keer.
We hadden dinsdag 2 ratten en de rest van de week 6. Dus dat was aanpoten.
Op vrijdag hebben we onderzoek gedaan naar de ingewanden. De nieuwe ratten kregen een bepaalde dose paracetamol toegediend en na een bepaalde periode werden de ratten vergast en werden de ingewanden eruit gehaald. De vloeistoffen van de maag en de darmen is wat we nodig hebben voor het onderzoek.
Smiddags hebben we onderzoek gedaan met de vloeistoffen van de ingewanden.

En toen was het eindelijk weekend, FEEST!!!

Vrijdag avond heerlijk genikst. Ik was helemaal kapot van de drukke volle hectische week.
Zaterdagochtend hebben we weer gevoetbald, ik mocht deze wedstrijd beginnen als stopper, de tweede helft mid mid en uiteindelijk rechtsachter. Het manusje van alles kun je wel zeggen.
Jammer genoeg hebben we weer verloren maar er zat al veel meer verbetering in dan de 1e keer.
'smiddags heb ik na mijn middagdutje een nieuwe jas gekocht en ik ben helemaal verliefd op hihi

In de avond hebben we het meatdistrict verkend. De uitgaansgelegendheid hier. We waren beland in een cafeetje met een live bandje en aan het eind van de avond hebben we een fles champagne gescoord. Altijd lekker om de avond mee af te sluiten.
Zondag stond de wekker weer vroeg om met de internationals te gaan sightseeing. Al had ik het meeste al gezien waar we langs waren gelopen maar het was gezellig. Helaas hebben we zo af en toe regen gehad, maar dat mocht de pret niet drukken.
En jawel, 'smiddags was het dan zover voor de grote wedstrijd. FC Kobenhavn - Hopstra (dacht ik). Live in het stadion van FCK.
We zaten echt super hoog en het spel leek in slowmotion. De wedstrijd zelf was echt niks aan. Het was 1-0 voor Kopenhagen maar de goal viel pas na 70 minuten ofzo. Verder was er zomaar weinig actie.
De tegenstander van Kopenhagen staat ergens onderaan in de ranglijst en Kph zelf behoort tot 1 van de beste clubs in Denemarken.
De kaartjes waren gefixt door een klasgenoot van Wouter, hij werkt in het stadion en had 50 gratis kaarten gekregen omdat de wedstrijd bij langena niet uitverkocht was. Wouter, Bram, ik en een gezellig groepje Duitsters en Denen van de universiteit van Wouter hebben het geluk van de gratis kaartjes gehad :)

En deze week, weer een volle en drukke planning met een heel leuke 2 weken in het vooruitzicht!
maarrr daar vertel ik jullie later over.

Iedereen een hele fijne werk/schoolweek gewenst!
Ik ga ook weer snel aan de slag.

Liefs Evi






  • 21 September 2015 - 11:40

    Petra:

    Wauww...idd een erg leuke jas. Staat je super :-)

  • 21 September 2015 - 22:04

    Mams:

    Heey Evi,

    Kei leuke jas, en zo te zien gaat het er gezellig aan toe en dat moet ook.
    We hebben er zin in om binnenkort alles met eigen ogen te kunnen bekijken.
    Een fijne week en op naar het weekend !!!
    Liefs mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evi

Mijn verhalen, mijn Deense avontuur!

Actief sinds 15 Aug. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 7101

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: